Skaistums

Veselīga pavasara diēta – skaistumam un mundrumam

Beidzot ir klāt pavasaris, un pēc garās ziemas gribas „nomest” kādu lieko kilogramu, tomēr pārspīlēta diēta un badošanās nenāk par labu veselībai. Šoreiz mēģināsim saprast, ko varam darīt lietas labā, lai uzņemtu vajadzīgās uzturvielas. Izrādās, ka arī rapšu eļļa pavasarī var palīdzēt mums uzlabot izskatu un pašsajūtu.

1) Pēc ziemas nedaudz sagurušajam organismam ir vajadzīgs sabalansēts, nevis liess uzturs. Tas nozīmē, ka ir jāuzņem ne vien olbaltumvielas un ogļhidrāti, bet arī tauki. Protams, tikai labie tauki! Ja gribam parūpēties par slaido līniju, labāk izvairies no dzīvnieku izcelsmes taukiem, bet to vietā jāizvēlas augu eļļas. Tā piegādās nepieciešamo vitamīnu A un E, un neaizstājamo omega-3 un omega-6 taukskābi. Starp citu, šīs taukskābes labvēlīgi ietekmē ādas stāvokli un uzlabo tās elastību, kas ir īpaši svarīgi, lai tā atgūtos pēc sala un sausinošās iedarbības.

2) Neiztikt bez augļiem un dārzeņiem, kas nodrošina organismu ar ogļhidrātiem, kā arī dažādiem vitamīniem un mikroelementiem. Protams, vislabāk ir ēst svaigā veidā – gatavot dažādus salātus (tikai ar eļļu, nevis majonēzi vai krējumu) un spiest sulas. Atcerieties, ka daži no vitamīniem (A, D, E un K) šķīst tikai taukos. Ja gribat, lai burkānos esošais karotīns ietu labumā, burkānu sulai vai salātiem jāpievieno drusciņ rapšu eļļas.

Ļoti ieteicama pavasarī ir arī tomātu sula, jo tā satur mūsu ādai un matiem tik vajadzīgo sēru un silīciju, kā arī A provitamīnu, bez kura āda kļūst sausa, bet mati – trausli. Lieliski noderēs arī jūras kāposti, kas ir bagāti ar vajadzīgajiem mikroelementiem. Turklāt ļoti viegli pagatavojami salāti – nopērciet sasmalcinātus jūras kāpostus, pievienojiet mazliet rapšu eļļas, citronu sulas un gatavs!

3) Runājot par svaigiem salātiem, pavasarī ideāla piedeva ir diedzēti kviešu graudi un redīsu sēklas. Mundrumam noderēs arī lociņi no pašu palodzes – ievietojiet zaļojošos sīpolus ūdens trauciņos un gaidiet ražu!

4) Protams, no svaigiem dārzeņiem vien pārtikt nesanāk, tāpēc jāķeras pie katliņa un pannas. Lai mazāk vitamīnu ietu zudībā, gatavošanai vislabāk izmantot emaljētus traukus un turēt ciet vāciņu, lai tiem nepiekļūtu gaisma un skābeklis. Gatavošanai laba izvēle būs rapšu eļļa, kas ir gana universāla un lieliski noderēs kā cepšanai, tā arī salātiem.

5) Svarīgas ir olbaltumvielas. Vislabāk izvēlēties zivis, jo tās ir diētiskas un piedevām satur daudz Omega-3 taukskābes. Kad gribas gaļu – prātīgāk gatavot teļa, truša, tītara un vistas gaļu, jo tās ir liesas, bet bagātas ar organismam vajadzīgajām olbaltumvielām. Cepot gaļu, iesakām izvēlēties rapšu eļļu, jo to ir viegli nosusināt. Jūs tā nedarāt? Tad ir pēdējais laiks sākt, jo, nosusinot liekās taukvielas ar papīra salveti, var samazināt ēdiena kaloritāti par 5–10%!

Nu, re! Pagaidām tas viss. Cerams, ka jums noderēs šie daži pavisam vienkāršie ieteikumi, lai vairotu skaistumu, uzlabotu pašsajūtu un trīskāršotu prieku par pavasara atnākšanu!