Skaistums

Sirds veselībai un tavam skaistumam

Tu pievērs uzmanību izskatam un rūpējies par savu ādu? Bet vai tu atceries, ka āda ir kā mūsu organisma veselības spogulis? Ja vēlamies skaistu un starojošu ārieni, mums ir jāpiekopj veselīgs dzīvesveids un jārūpējas arī par savu sirdi.

Visi zina, ka sirds un asinsvadu slimības ir nopietna problēma gan pasaulē, gan Latvijā, bet pastāv mīts, ka tā ir vairāk vīriešu problēma. Izrādās, ka sievietes sirgst ar sirds un asinsvadu slimībām biežāk nekā vīrieši, tikai viņām tās attīstās un saasinās vēlīnākā dzīves posmā.

Labā ziņa ir tā, ka sirds veselība galvenokārt ir atkarīga no taviem paradumiem un dzīvesveida. Tas nozīmē, ka viss ir tavās rokās! Turklāt tas, ko tu darīsi savas sirds labā, vienlaikus iepriecinās arī tavu ādu.

Protams, visu vajag ar mēru – tas attiecas arī uz ēšanas ieradumiem. Galvenie ieteikumi uzturam ir – vairāk augļu un dārzeņu, mazāk – treknu ēdienu un saldumu, vairāk zivju – mazāk gaļas un kūpinājumu. Gan tava āda, gan sirds novērtēs, ja neaizmirsīsi par Omega-3 taukskābju dienišķo devu. Tas nu nemaz nav grūti – ja negaršo zivju eļļa, izvēlies rapšu eļļu (dienā pietiek ar 2 karotēm rapšu eļļas).

Tātad svaigs, veselīgs un vitamīniem bagāts uzturs ir tavs palīgs nr. 1. Otra lieta, par ko nedrīkst aizmirst, ir kaitīgie ieradumi. Smēķēšana ir apzināta savas veselības, skaistuma un jaunības iznīcināšana. Smēķēšana un atrašanās cigarešu dūmos nopietni kaitē sirdij, asinsvadiem un katastrofāli bendē ādu. Tāpēc zelta medaļa ikvienam, kas nepīpē vai ir atmetis! Grādīgo, protams, arī ar mēru. Kaut gan izrādās, ka glāze laba vīna pie pusdienām pilnīgi droši nenāks par ļaunu – sarkanvīns satur daudz antioksidantu un citas vērtīgas vielas, kas palīdz ne vien novērst sirds asinsvadu mazspēju, bet arī saglabāt jauneklīgu ķermeni un mazināt stresu.

Trešā lieta, kas nāks par labu mūsu sirdīm un ķermeņa formai, protams, ir regulāras fiziskās aktivitātes. Sirds stiprināšanai visnoderīgākie ir aerobie treniņi, piemēram, ātra soļošana, lēns skrējiens, riteņbraukšana vai peldēšana. Taču arī bez aktīvas sportošanas var šo to darīt, lai tava ikdiena būtu aktīvāka:

- Nebrauc ar liftu, bet dodies pa kāpnēm.
- Novieto savu automašīnu pie darba vai veikala nedaudz tālāk nekā nepieciešams, un atlikušo ceļa gabalu ej ar kājām.
- Biežāk izmanto sabiedrisko transportu un, ja ir laiks pastaigai, izkāp pieturu vai divas iepriekš.
- Ja tu jau ilgāku laiku sēdi nekustīgi, piecelies, izstaipies un nedaudz pastaigājies.
- Vakara seriālu aizstāj ar nelielu pastaigu.
- Nedodies pusdienot uz ātrās apkalpošanas ēstuvēm, labāk aizstaigā līdz kādai vietiņai ar veselīgāku ēdienkarti.
- Mājas darbus var izvērst nelielā fizkultūrā – visu darāmo veic raitā un vingrā solī, pieliecies un pastaipies, varbūt pat uzliec mūziku un mājas uzkopšanu pārvērt dejā!