Veselība

Sagatavojies vasarai!

Pavasara sākums ir brīnišķīgs laiks – mēs redzam, kā daba mostas no ziemas miega un ir gatava uzziedēt pilnā krāšņumā. Pavasari parasti uztveram kā pārejas posmu – no vienas puses, esam vēl pārņemti ar ziemas sajūtu, bet no otras – ar nepacietību gaidām vasaru un laiku, kad varēsim atklāt pludmales sezonu. Liela daļa sieviešu ar steigu ķeras klāt stingru diētu ievērošanai, kas lielākoties nozīmē pilnīgu atteikšanos no pārtikas. Diemžēl tā ir kļūda, ko pieļauj vairums, jo labāk ir uz priekšu virzīties maziem, bet brašiem soļiem, nevis lieliem un neveikliem. Šoreiz apskatīsim dažus droša un veselīga uztura noteikumus, kas padarīs diētu ne tikai efektīvu, bet arī nekaitīgu veselībai.

Veselīga uztura noteikumi:

1. Divi būtiski noteikumi katrā diētā – dzert daudz ūdens un atteikties no baltmaizes un konditorejas izstrādājumiem. Nav svarīgi, kuru diētu no plašā diētu klāsta izvēlēsieties – vienmēr ievērojiet šos divus nosacījumus.

2. Labāk ēdiet mazas porcijas vairākas reizes dienā, nevis milzīgu porciju vienu reizi dienā. Ieplānojiet savu dienu tā, lai varētu ieturēt 4–5 maltītes. Piemēram, brokastis, pusdienas, vakariņas un divas uzkodas starp ēdienreizēm. Uzturā iesakām lietot vitamīnu kokteiļus vai salātus ar rapšu eļļu. Tas ir viegls ēdiens, turklāt rapšu eļļa to padarīs ne tikai veselīgāku, bet arī akcentēs ēdiena garšu, to neizmainot.

3. Nav prātīgi no sava uztura pavisam izslēgt taukus, taču ir gudri tos aizstāt ar veselīgākiem taukiem. Lietojiet rapšu eļļu, jo tās sastāvā ir mazāk neveselīgo piesātināto taukskābju nekā citās pārtikas eļļās un taukos, turklāt tajā ir augsts mononepiesātināto un polinepiesātināto omega-3, omega-6 un omega-9 taukskābju daudzums. Rapšu eļļa ir ne tikai neaizstājama veselīga uztura sastāvdaļa, bet tai ir arī labvēlīga ietekme uz sirds veselību, jo tā palīdz uzturēt veselīgu holesterīna līmeni.

4. Izvēloties ievērot kādu no diētām, obligāti atcerieties nodrošināt organismu ar vitamīniem. Labākais veids, kā to izdarīt – iekļaut savā uzturā vairāk augļus un dārzeņus. Burkānos un citrusaugļos ir daudz A vitamīna. Zivis, jūras un piena produkti satur lielu daudzumu D vitamīna. Bumbieri, āboli un dažādi rieksti ir pilni ar vitamīnu E, bet spināti, banāni un tomāti ir lielisks K vitamīna avots. Visi šie četri vitamīni atrodami arī rapšu eļļā, kas ir lieliski piemērota salātu mērcēm. Salātus droši varat pagatavot no iepriekš uzskaitītājiem vitamīniem bagātajiem produktiem.

5. Samaziniet sāls lietošanu uzturā un aizstājiet to ar citām garšvielām. Būsiet pārsteigta, cik daudz dabisko garšvielu atradīsiet lielveikalā.

6. Daži vārdi par sportiskajām aktivitātēm. Ja ikdienā aktīvi piekopjat fiziskās aktivitātes, tad atteikties no normālas ēšanas ir ļoti slikta doma, jo jums ir nepieciešama enerģija un spēks! Tādēļ, ja esat nolēmusi ieturēt stingru diētu, tad labāk izvēlieties noiet pāris kilometrus ātrā tempā, nevis tos noskriet.

7. Un mūsu iecienītākais veselīga uztura noslēpums – sevis pārliecināšana! Tas ir milzīgs spēks, kas spēj padarīt jūs krietni vien pašpārliecinātāku un skaistāku nekā jau esat. Ja iesāksiet dienu, izsakot sev komplimentus, ātri vien pamanīsiet, ka lietas, ko sev sakāt un novēlat, kļūst reālas, jūsu acis iemirdzēsies, un jūs aizvien biežāk sāksiet smaidīt. Citiem vārdiem sakot – mīliet sevi, neskatoties ne uz ko!

Esiet skaistas, kļūstiet vēl skaistākas un izbaudiet pavasari!