Par rapšu eļļu

Rapšu eļļa – daudzpusīgā eļļa

Tos, kuri noguruši no ideālās eļļas meklējumiem, kas būtu izmantojama ēdiena gatavošanā, cepšanā un marinēšanā, varam iepazīstināt ar rapšu eļļu.

Salīdzinot ar citām eļļām, kuras bieži tiek izmantotas kulinārijā, rapšu eļļa satur vismazāk piesātināto taukskābju – rapšu eļļā šo taukskābju ir divas reizes mazāk nekā olīveļļā vai saulespuķu eļļā. Tāpat šī eļļa satur tik ļoti nepieciešamās nepiesātinātās Omega-3 taukskābes, kuras pietrūkst mūsu uzturā.

Rapšu eļļa ir lieliska cepšanai un salātiem – tā izslavēta ar savu augsto izturību pret temperatūras izmaiņām cepot, kā arī tai ir lieliska garša un aromāts.

Esam jums sarūpējuši divas receptes, kas lieliski demonstrē to, cik rapšu eļļa ir lieliski piemērota kā salādu pagatavošanai, tā arī siltajiem ēdieniem.

Svaigie bumbieru salāti ar rapšu eļļu

Sastāvdaļas:

  • Salāti “baby greens” – 1 iepakojums
  • Lapu salāti, dažādās krāsās – 1 iepakojums
  • “Roquefort Tnuva” siers – apmēram 130 gr
  • Valrieksti – 150 gr
  • Bumbieri – 3 gab.
  • Rapšu eļļa – 4 ēdamk.
  • Sula no viena citrona
  • Melnie pipari
  • Sāls

Pagatavošana:

Apcep valriekstus uz sausas pannas. Pārgriez bumbierus uz pusēm, izgriez sēkliņas ar visu serdi un sagriez bumbiera pusītes mazākās šķēlītēs. Ar rokām saplēs lapu salātus mazākās daļās, ieliec bļodā un pievieno klāt salātus “baby greens”. Salātu maisījumu pārlej ar četrām ēdamkarotēm rapšu eļļas, citronu sulu un pievieno garšvielas. Pievieno klāt sagrieztos bumbierus un apceptos valriekstus. Ja vēlies, salātus vari pārlikt citā bļodā vai vairākās mazākās bļodiņās. Salātiem pa virsu sadrupini sieru. Salāti ir gatavi pasniegšanai!

Skotijas auzu pārslu zupa ar rapšu eļļu

Sastāvdaļas:

  • Rapšu eļļa – 1 ēdamk.
  • Vidēji liels burkāns – 1 gab
  • Puravi – 1 gab
  • Vidēji liels sīpols – 1 gab
  • Puse no maza kāposta
  • Bundžiņa ar konservētiem tomātiem ar pildījumu (425 g)
  • Dārzeņu buljons – 4 tases
  • Lielās auzu pārslas – 1/2 tase
  • Žāvētas ķimenes – 1 tējk.
  • Cukurs – 1/2 tējk.
  • 1 lauru lapa
  • Sāls
  • Svaigi malti melnie pipari, ja vēlaties

Pagatavošana:

Lielā sautēšanas pannā uzsilda eļļu līdz vidējai temperatūrai, tad pievieno sagrieztu burkānu, puravus, sīpolu un samaisa. Uzliec uz pannas vāku un, nesamazinot cepšanas temperatūru, turpina sautēt līdz dārzeņi sāk suloties. Tas varētu aizņemt aptuveni 10 minūtes.

Pievieno sasmalcinātu kāpostu un turpini sautēt zem vāka vēl 8-10 minūtes. Pēc tam pievieno tomātus, dārzeņu buljonu, auzu pārslas, ķimenes, cukuru, lauru lapu, sāli un svaigi maltos melnos piperus, ja tos vēlies.

Turpini to visu gatavot aptuveni 30 minūtes, līdz brīdim, kad auzu pārslas un kāposti ir gatavi. Kad gatavs, neaizmirsti noņemt lauru lapu!

Labu apetīti visiem!