Veselība

Enerģijas lādiņš, pavasari gaidot

Beidzot viss liecina par ziemas atkāpšanos – dienas jau kādu brīdi kļūst garākas, termometra stabiņš aizvien spītīgāk tuvojas nullei, un ikdienas darbu un domu jūklī aizvien biežāk ieplūst pa kādai priecīgai pavasara priekšnojautai. Tomēr gluži kā maratonā arī ziemas sezonas pēdējais posms vienlaikus ir visgrūtākais, jo finišs jau teju ar roku sasniedzams, bet atslābt vēl nevar. Februāris ik gadu ienes mūsu ziemeļu ikdienā labo vēsti par pavasara tuvošanos, taču gaisā aizvien klejo dažādi vīrusi. Tāpēc šajā laikā vēl reizi jāsasparojas, lai noturētos pretī laikapstākļu izaicinājumiem un pavasarī iesoļotu paceltu galvu, pie labas veselības un pilni enerģijas.

Ja esam rūpējušies par savu veselību, ēdot sabalansētu un veselīgu uzturu, tad sals un sniegs nav spējis mums neko padarīt un aukstumu esam pārlaiduši bez būtiskām problēmām. Bet kur smelties papildu sparu pēdējam ziemas posmam? Finiša taisnes izaicinājums un viltība slēpjas „paātrinājumā”, un šeit mūsu slepenais ierocis ir sulu spiede, kas bieži aizmirsta krāj putekļus kādā no virtuves plauktiem.

Svaigi spiestas sulas – dabisks dopings

Svaigi spiestas augļu un dārzeņu sulas ir ne vien patīkams ikdienas uztura papildinājums kā ziemas, tā vasaras mēnešos, bet arī viens no efektīvākajiem veidiem, kā burtiski izspiest no svaigajiem produktiem maksimālu labumu. Mūsdienu pasaulē bieži nesanāk ēst pietiekami daudz svaigu augļu un dārzeņu, lai nodrošinātu organismu ar tam vajadzīgajām vielām, taču sulas veidā mēs varam patērēt daudz vairāk šo produktu, neveicot plašas un pamatīgas izmaiņas savā ēdienkartē. Turklāt, patērējot augļus un dārzeņus sulas, nevis cietā veidā, mēs varam uzņemt līdz 80% vairāk vitamīnu, minerālvielu u.c. uzturvielu. Tāpat, lietojot uzturā svaigi spiestas sulas, tiek būtiski

atslogota gremošanas sistēma, kā rezultātā ilgtermiņā uzlabojas gan atsevišķu orgānu, gan organisma kopējais veselības stāvoklis, kā arī nostiprinās imunitāte. Svaigi spiestas sulas ir arī lielisks papildu enerģijas un bagātīgs šķīstošo šķiedrvielu avots. Šķiedrvielas, kā zināms, dabiski attīra organismu, cita starpā palīdzot pārslēgties no smagnējās ziemas ēdienkartes uz vieglākām un pavasarīgākām pārtikas produktu kombinācijām, kā arī sniedz sāta sajūtu, ļaujot saglabāt lielisku formu visu cauru gadu.

Maģiskais burkāns – veselībai un skaistumam

Burkāns, šķiet, ir īstens dārzeņu sulu pavēlnieks. Un ne velti, jo burkāni ir bagātīgs antioksidantu avots, to sastāvā esošās vielas palīdz nostiprināt imunitāti, saglabāt acu un sirds veselību, kā arī nodrošināt dažādu vēža slimību profilaksi. Turklāt allaž jāatceras, ka burkānu sastāvā esošie A, E un K vitamīni ir taukos šķīstoši vitamīni, kurus organisms efektīvi absorbē tikai kopā ar taukvielām. Tāpēc sulai ieteicams piepilināt rapšu eļļu, kas ne vien palīdz uzņemt sulā esošos vitamīnus, bet arī pati satur tos pašus vitamīnus, kā arī nepiesātinātās taukskābes, kas tik ļoti vajadzīgas mūsu sirds un asinsvadu sistēmas veselībai. Turklāt vēl kāds veselīgs triks ir atsuloto (bet ne bezvērtīgo!) augļu un/vai dārzeņu masu tālāk izlietot gardu un veselīgu kūciņu, plāceņu un citu ēdienu pagatavošanā, izmantojot rapšu eļļu, lai šie našķi būtu vēl gardāki un veselīgāki.

Idejas interesantām, spēcinošām sulām

Līdztekus klasiskajiem burkānu sulas variantiem (burkāns un ābols, burkāns un apelsīns) izmēģini jaunas, aizraujošas kombinācijas, eksperimentē un atklāj savu sezonas sulas recepti!

  • Burkāns, biete, selerijas sakne + dažas piles rapšu eļļas
  • Burkāns, biete, ābols, selerijas sakne un citrons + dažas piles rapšu eļļas
  • Burkāns, biete, ābols, selerijas sakne, greipfrūts un ingvers + dažas piles rapšu eļļas